Samodzielne stanowisko ds. audytu kontroli urzędowych
Wojewódzki Inspektor Weterynaryjne ds. audytu kontroli urzędowych
lek. wet. Anna Balcerak
tel.: 52 339 21 19
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. spraw audytu kontroli urzędowych należy prowadzenie spraw wynikających z realizacji audytów kontroli urzędowych wykonywanych przez powiatowe inspektoraty weterynarii, a w szczególności:
- sporządzenie rocznego programu audytu Inspektoratu, w oparciu o założenia rocznego planu audytów Inspekcji Weterynaryjnej zatwierdzonego przez Głównego Lekarza Weterynarii, z uwzględnieniem audytów sprawdzających i jego dystrybucja,
- sporządzenie planu audytu dla danego audytu kontroli urzędowych w oparciu o zatwierdzony roczny program audytu,
- zawiadamianie kierownika jednostki audytowanej o terminie i zakresie audytu,
- przeprowadzane audytów kontroli urzędowych w Powiatowych Inspektoratach,
- przygotowanie, zatwierdzane i dystrybucja raportu z audytu,
- ocena skuteczności działań pozaaudytowych,
- przygotowywanie informacji w formie sprawozdania zawierającego opis wyników audytu i działań pozaaudytowych, wniosków z audytu i ocenę według głównych wytycznych dla realizacji procesu audytu, dla potrzeb okresowych przeglądów adekwatności skuteczności procedur kontrolnych realizowanych przez Powiatowe Inspektoraty, w tym aspekcie oceny wykonania wieloletniego planu kontroli oraz ich dystrybucja,
- przygotowanie opracowań analitycznych związanych z działalnością merytoryczną Inspekcji Weterynaryjnej w zakresie właściwości zespołu, w tym przedkładanie propozycji zakresów dla przyszłych audytów oraz przygotowywanie sprawozdań z realizacji zadań organu audytowego,
- współpraca z pracownikami merytorycznymi Inspektoratu, w tym korzystanie z ich pomocy w czasie realizacji działań audytowych, w charakterze ekspertów technicznych.